Dzień dobry Mikołaju🎄🎄🎄
Witam Cię w ten przedświąteczny czas. Już niedługo Święta Bożego Narodzenia. A jak święta to oczywiście choinka.
Do dzisiejszych zajęć będziemy potrzebować:
- gałązki pachnącego świerku ( chyba, że jest już ubrana prawdziwa choinka, to oczywiście możemy ją również wykorzystać);
- ozdoby choinkowe np. : bombki; gwiazdki, łańcuchy, dzwonki, szyszki
Dziś poznamy cechy choinki i nauczymy się rozpoznawać ozdoby choinkowe.
🎄Na początku dajemy Mikołajowi gałązki świerku i mówimy że to świerk - choinka.
Omawiamy cechy choinki: kłująca, pachnąca, ma igły ( dajemy mu do ręki te igły), gałązki.
Mikołaj dotyka, słucha nazw cech i odpowiada na pytanie: "Jaka jest choinka?".
Uczymy znaczenia czynności" ubierać choinkę". Opowiadamy, że choinkę nie ubieramy w koszulę, spodnie i czapkę tylko w ozdoby choinkowe.
🎄Dajemy do ręki Mikołaja w/w ozdoby. Pracujemy nad odpoznawaniem ozdoby po dotyku.
Pytamy: Co masz w ręce? Co to jest? Co powiesisz na choince?
Gdy Mikołaj radzi sobie z nazywaniem ozdób, to przechodzimy do nazywanie ich cech. W tym celu musimy dawać dziecku ozdoby o różnych przeciwstawnych cechach.
bombka - mała i duża, ciężka - lekka itp
gwiazdki - małe duże, twarde - miękkie, kłujące (w zależności jakie mamy w domu)
łańcuch - długi i krótki, gruby - chudy, twardy - miękki
szyszki: małe - duże
Oczywiście nazywamy te cechy , mówiąc np.: ten łańcuch jest długi (Mikołaj trzyma w ręce i przesuwa ten łańcuch, aby przypomnieć mu, co znaczy nazwa - długi). Analogicznie prezentujemy i uczymy Mikołaja wszystkich niżej wymienione cech ozdób.
Dopiero po tych ćwiczeniach przechodzimy do kolejnego etapu:
Mikołaj ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie: Jaka jest.......... ta bombka, ten łańcuch?
Na początku możemy zapytać np.: Łańcuch jest długi, czy krótki? itp.
Tego typu ćwiczenia możemy rozplanować sobie na kilka dni.
Na koniec zapraszam Mikołaja do wysłuchania piosenki oczywiście o choince i ozdobach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz