Witaj Marku.
Dzisiaj będziemy kontynuować misiowe zabawy logopedyczne, które zaczęliśmy w zeszłym tygodniu
Najpierw posłuchaj piosenki o misiach. Popatrz i posłuchaj jaki jest każdy miś.
1. A teraz sprawdź jaki jest miś?
Można zacząć od wskazywania emocji - smutek, radość i złość
Można zacząć od wskazywania emocji - smutek, radość i złość
*Demonstrujemy karty przed dzieckiem, mówimy jaki jest miś, rodzic pokazuje na sobie odpowiednią mimikę twarzy. (karta pracy poniżej). To ćwiczenie najlepiej wykonać przed lusterkiem, zachęcając dziecko, aby spróbowało nas naśladować.
*Podajemy dziecku podpis i mówimy: WESOŁY. Zadaniem dziecka jest dołożyć podpis pod odpowiedni obrazek (dołączamy do obrazków PCS-y pasujące do odpowiednich emocji)
*Na końcu pytamy: Jaki jest miś? - Marek wybiera z podanych PCS-ów
2. Poukładaj misie od największego do najmniejszego (wzbogacenie słownictwa największy-najmniejszy) i odwrotnie od najmniejszego do największego.
Można zadać pytanie:
Gdzie jest największy miś?
Gdzie jest najmniejszy miś?
Powodzenia:)