czwartek, 29 kwietnia 2021

29 kwiecień 2021

 Witaj Marku

Zapraszam do ćwiczeń, które przypomną Ci jakie mamy symbole i barwy narodowe. Podane niżej karty można wydrukować, tak aby za pomocą symboli Marek mógł odpowiadać na pytania. 


1. Ćwiczenia wzbogacające czynny i bierny słownik dziecka.

 Już wiesz, że mieszkasz w mieście Świnoujście, a czy wiesz jak nazywa się kraj w którym mieszkasz?


Ten kraj to Polska, a ta czerwona kropka to właśnie Świnoujście



Polska ma swoje symbole narodowe:



Posłuchaj jak mama opowiada ci o kolorach flagi, o tym jaka jest na górze, a jaka na dole, a może uda Ci się pokazać jaki kolor jest pod białym kolorem, a jaki kolor jest nad czerwonym kolorem? Następnie
wybierz z poniższych obrazków te właściwe i ułóż je koło flagi. 


Drugi symbol to GODŁO POLSKI - biały orzeł na czerwonym tle


Posłuchaj jak mama opowiada ci o godle, jaki ptak na nim jest, jaki ma kolor, na jakim tle,  a następnie
wybierz z poniższych obrazków te które pasują do godła i ułóż je obok (zadajemy pytania typu: jaki ptak tu pasuje?; Jaki kolor jest na godle?; Co orzeł ma na głowie?). Marek może poszukać i włożyć prawidłowe symbole obok godła.



2. W kolejnym zadaniu wskaż odpowiednia flagę i odpowiednie godło Polski.






Na koniec posłuchaj piosenki o symbolach narodowych i wyszukaj te obrazki, które pasują do słów piosenki.


I to już wszystko na dzisiaj, do widzenia:)





środa, 28 kwietnia 2021

28 kwiecień - Agatka

 Dzień dobry Agatko


Agatko, już niedługo będziemy obchodzić święta ważne dla Polski. Dziś przypomnimy sobie nasze symbole narodowe, ważne dla każdego Polaka.

Zapraszam do zabawy:

1. Ćwiczenia wzbogacające czynny i bierny słownik dziecka.

 Już wiesz, że mieszkasz w mieście Świnoujście, a czy wiesz jak nazywa się kraj w którym mieszkasz?

wtorek, 27 kwietnia 2021

Dzień dobry Mikołaju


Mikołaju dziś zapraszam Cię na:

-  Zabawy ze zwierzątkami, pobaw się ze w piosence pt.:" Wycieczka" - ćwiczenia uwagi słuchowej - ćwiczenie nr 7
- Nadal będziemy ćwiczyć przymiotniki przeciwstawne. Dziś kolejna ich porcja w zakładce rozumienie mowy dziecka ćwiczenie nr 7
 Chciałabym, abyś zawsze kiedy wychodzisz z kimś dorosłym  na podwórko, rozmawiał o pogodzie. Odpowiadaj na pytania: Czy dzisiaj jest ciepło czy zimno?; Czy pada deszcz?; Czy jest wiatr?; Jaka jest dzisiaj pogoda? itp.  Jeżeli nie umiesz jeszcze odpowiedzieć na te pytania, mama lub tata na pewno ci w tym pomogą. 

Powodzenia:)

Dzień dobry Marku

 


JAKI? JAKA? JAKIE?

Dzień dobry Marku. 

Na dzisiejszych zajęciach będą ćwiczenia oddechowe,  wzbogacające słownictwo (przymiotniki, przysłówki, pojęcia dotyczące orientacji przestrzennej), oraz ćwiczenia słuchowe.

Do dzisiejszych zajęć będą nam potrzebne: balony, piórka, ciężkie pudełko lub kartonik (może byc czymś wypełnione)

1. Ćwiczenie oddechowe

Dajemy Markowi do ręki nienadmuchany balonik i mówimy, ze to jest balon, ale nie ma w nim powietrza.  Prosimy Marka, aby podmuchał do balonika powietrze, tyle na ile potrafi. 

2. Antonimy:

lekki - ciężki


Najpierw dajemy Markowi nadmuchany balonik do rąk. Mówimy: balon jest lekki.  Potem dajemy  mu do ręki np. jakiś kartonik lub pudełko wypełnione czymś ciężkim i mówimy: to jest karton, karton jest ciężki.   Powtarzamy kilka razy. I pytamy: Co jest ciężkie?, Co jest lekkie?

Wspomagamy się symbolami PCS, aby na końcu zapytać jaki jest balon?, Jaki jest karton?





Można w ten sam sposób można wprowadzić pojęcia: okrągły - kwadratowy

3. Największy - Najmniejszy

W następnym zadaniu dajemy do rąk trzy balony tak, aby wyraźnie jeden był bardzo duży (największy), a jeden bardzo mały (najmniejszy). Marek  porównuje. Nazywamy, który jest największy, a który najmniejszy. 

W nagrodę zabawa:  Mama (może być jeszcze ktoś z rodziny) oraz Marek trzymają się za ręce i do słów wierszyka robią razem coraz większe kółko - balonik, a na końcu delikatnie przewracają się na siebie, lub na podłogę:0

"Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę no i traaaach!"

5. Ćwiczenia słuchowe

Memory balonikowe. Potrzebnych będzie kilka baloników, oraz materiały, które w baloniku wydadzą nam jakieś dźwięki np. cukier, fasola, koraliki, dwa małe klocki, jakieś np. szklane kulki itp. Wsypujemy np.: po 5 fasolek do dwóch baloników (tak, aby tworzyły parę i wydawały takie same dźwięki). Do innych baloników wsypujemy inny materiał, tak aby miały swoje pary dźwiękowe. 

Dmuchamy wypełnione baloniki, tak aby były napięte, ale tak aby nie były zbyt duże. 

Zabawa polega na tym, aby słuchowo Marek odnalazł wszystkie balonikowe pary dźwiękowe. 

Powodzenia:)