wtorek, 27 kwietnia 2021

Dzień dobry Marku

 


JAKI? JAKA? JAKIE?

Dzień dobry Marku. 

Na dzisiejszych zajęciach będą ćwiczenia oddechowe,  wzbogacające słownictwo (przymiotniki, przysłówki, pojęcia dotyczące orientacji przestrzennej), oraz ćwiczenia słuchowe.

Do dzisiejszych zajęć będą nam potrzebne: balony, piórka, ciężkie pudełko lub kartonik (może byc czymś wypełnione)

1. Ćwiczenie oddechowe

Dajemy Markowi do ręki nienadmuchany balonik i mówimy, ze to jest balon, ale nie ma w nim powietrza.  Prosimy Marka, aby podmuchał do balonika powietrze, tyle na ile potrafi. 

2. Antonimy:

lekki - ciężki


Najpierw dajemy Markowi nadmuchany balonik do rąk. Mówimy: balon jest lekki.  Potem dajemy  mu do ręki np. jakiś kartonik lub pudełko wypełnione czymś ciężkim i mówimy: to jest karton, karton jest ciężki.   Powtarzamy kilka razy. I pytamy: Co jest ciężkie?, Co jest lekkie?

Wspomagamy się symbolami PCS, aby na końcu zapytać jaki jest balon?, Jaki jest karton?





Można w ten sam sposób można wprowadzić pojęcia: okrągły - kwadratowy

3. Największy - Najmniejszy

W następnym zadaniu dajemy do rąk trzy balony tak, aby wyraźnie jeden był bardzo duży (największy), a jeden bardzo mały (najmniejszy). Marek  porównuje. Nazywamy, który jest największy, a który najmniejszy. 

W nagrodę zabawa:  Mama (może być jeszcze ktoś z rodziny) oraz Marek trzymają się za ręce i do słów wierszyka robią razem coraz większe kółko - balonik, a na końcu delikatnie przewracają się na siebie, lub na podłogę:0

"Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę no i traaaach!"

5. Ćwiczenia słuchowe

Memory balonikowe. Potrzebnych będzie kilka baloników, oraz materiały, które w baloniku wydadzą nam jakieś dźwięki np. cukier, fasola, koraliki, dwa małe klocki, jakieś np. szklane kulki itp. Wsypujemy np.: po 5 fasolek do dwóch baloników (tak, aby tworzyły parę i wydawały takie same dźwięki). Do innych baloników wsypujemy inny materiał, tak aby miały swoje pary dźwiękowe. 

Dmuchamy wypełnione baloniki, tak aby były napięte, ale tak aby nie były zbyt duże. 

Zabawa polega na tym, aby słuchowo Marek odnalazł wszystkie balonikowe pary dźwiękowe. 

Powodzenia:)

Brak komentarzy: